Zabawy na podróż – pięć najbardziej popularnych
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Zabawy na podróż – pięć najbardziej popularnych

1. Pakuję walizkę

To klasyka na długich trasach. Można grać już we dwójkę, ale oczywiście im więcej osób bierze udział, tym jest zabawniej. Pierwsza osoba zaczyna i mówi: “Pakuję walizkę i zabieram… piłkę wodną.” Kolejna osoba musi powtórzyć to zdanie i dodać nową rzecz: “…piłkę wodną i kąpielówki.” Zdanie się robi coraz dłuższe i coraz trudniej zapamiętać wszystkie rzeczy. Gra, która sprawia przyjemność również dorosłym.

2. Tańcujące palce

Zabawa z pokazywaniem, dzieci naśladują. Nadaje się szczególnie dla małych dzieci – np. trzylatków. Dziecku pokazuje się dłoń, następnie po kolei chowa palce, mówiąc przy tym wierszyk:

“Pięć palców tańczy sobie wkoło, kciuk nie powinien już – niewesoło!

Więc cztery tańczą sobie wkoło, wskazujący nie chce już – niewesoło!

Trzy palce tańczą sobie wkoło, środkowy nie umie już – niewesoło!

Dwa palce tańczą sobie wkoło, serdeczny nie może już – niewesoło!

I jeden tańczy sobie wkoło, lecz jest mu niewesoło,

Więc woła pozostałe cztery, by powtórzyły swoje numery!

Pięć palców tańczy sobie wkoło…”

3. Wymyślamy historię

Piękna gra na długie podróże samolotem albo samochodem. Mogą grać dwie osoby albo więcej. Pierwsza jak najdokładniej opisuje miejsce, w którym będzie się toczyć historia. Druga wymyśla rzeczy, jakie się tam znajdują. Kolejna osoba opisuje osoby biorące udział w wydarzeniach. Dopiero wtedy dopiero historia się zaczyna: Co się dzieje? Jakie przygody spotykają bohaterów? Z pewną dozą wyobraźni można w ten sposób zapełnić czas aż do miejsca urlopu.

4. Wszystko niebieskie!

Gra do śpiewania: “Niebieski, niebieski listonosz niesie niebieską, niebieską paczkę. Tą niebieską, niebieską paczkę niesie do niebieskiego, niebieskiego domu. W niebieskim, niebieskim domu mieszka niebieski, niebieski pies… itd.” Wszystko w tej historii musi być niebieskie. Następna może być zielona, żółta albo czerwona.

5. Szukanie miast

W ten sposób można przechytrzyć dzieci i sprawić, że poprzez grę się czegoś nauczą. Dzieci otrzymują atlas i ten, kto jako pierwszy odnajdzie daną miejscowość, otrzyma jakąś przekąskę.